اخبار و مطالب پزشکی و سلامت

دوشنبه, 17 اردیبهشت 1403
دوشنبه, 17 اردیبهشت 1403
آرشیو بخش عمومی

در شرایطی که بیماری‌های غیرواگیر در جهان به عامل هشداری برای تغییر و بهبود سبک زندگی تبدیل شده‌اند، آلودگی هوا عامل مهمی در هدر رفت سرمایه کشورها و کاهش طول عمر افراد به واسطه‌ ابتلا به بیماری‌ها است؛ اما، افراد چگونه می‌توانند مواجهه خود را با عامل خطری همچون آلودگی هوا کاهش دهند؟

معاون درمان وزارت بهداشت درباره سهم مردم در پرداخت هزینه‌های پزشکی در سال جاری و همچنین وضعیت نقدینگی بیمارستان‌ها، توضیح داد.

ایرانی‌ ها پس از ملت ارمنستان و عراق سومین ملت عصبانی جهان هستند!

افرادی که در نخستین روزهای فرآیند ترک الکل هستند، احتمالا با پدیده «ابر صورتی» آشنایی دارند.

هیلی پرلوس، روان‌شناس و الکس دیمیتریو، کارشناس خواب، تعدادی تمرینات ساده تنفسی را ذکر کرده‌اند که کمک می‌کنند آرام شده و سریع به خواب بروید.

مغز همهٔ ما با افزایش سن تغییراتی می‌کند و طبیعتاً عملکرد ذهنی و ادراکی ما را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد. افت عملکرد ادراکی مغز شایع بوده و یکی از ترسناک‌ترین پیامدهای سالمندی است، اما اجتناب‌ناپذیر نیست.

درست است که به عنوان یک شهروند با استفاده از وسایل نقلیه شهری بیشترین کمک را به کاهش آلودگی هوا می‌کنیم، اما روش‌های دیگری نیز برای این اقدام مسئولانه وجود دارد.

مطالعات جدید محققان نشان می دهد افرادی که ضریب هوشی بالاتری دارند ترجیح می دهند شب ها دیرتر خوابیده و صبح ها دیرتر از خواب بیدار شوند. البته موضوع فوق به معنی این نیست که هر کسی شب زنده داری کرد لزوما دارای هوش زیادی است.

بوی بد حوله بسیار آزار دهنده است و از بین بردن آن همیشه یکی از چالش‌ها به شمار می‌رود که در این مقاله روش‌های ساده از رفع بوی بد حوله را برای شما نگاشته ایم.

یک خبر خوب برای افراد شب‌بیدار و افرادی که با طلوع خورشید نمی‌توانند از رختخواب بیرون بیایند، اینست که باید ابتدا یاد بگیرید که بیدار شدن صبح‌گاه‌ را دوست داشته باشید.

اگر شما هم دوست دارید به زبانی دیگر صحبت کنید، شاید لازم باشد به سندرم لهجه دچار شوید. مبتلایان به سندرم لهجه بیگانه به دلایل غیرقابل توضیحی، دچار الگوی سخنرانی با یک لهجه خارجی می‌شوند که متفاوت از لهجه بومی آن‌ها است. تنها ۱۰۰ مورد از این دست تا کنون ثبت شده است.

برای اغلب ما پیش آمده است که بعضی روزها دچار سردی پاها می‌شویم، به خصوص در فصل‌های پاییز و زمستان. در واقع سرد شدن پا و حتی دست‌ها در حالت عادی نشان دهنده مشکلی در بدن نیست اما گاهی خبر از وجود مسئله‌ای در بدن می‌دهد.

متخصصان سفارش می‌کنند افراد خوابگرد را به هیچ عنوان در زمان راه رفتن در خواب بیدار نکنید.

فلوشیپ پزشکی خواب گفت: چاقی به همراه فشار خون بالا و احساس خواب آلودگی و خستگی در طول روز، دلیل قطع تنفس در هنگام خواب و کاهش اکسیژن بدن است.

کارشناسان حوزه سلامت هشدار می‌دهند خطر حمله قلبی در فصل زمستان افزایش می‌یابد.

فوق تخصص قرنیه گفت:‌ در دوران جوانی و میانسالی بیشتر بیماری‌های ضعف چشم شامل دوربینی، نزدیک‌بینی و آستیگماتیسم است که شایع بوده ...

آنفلوانزا یکی از بیماری های فصلی است که با شروع روزهای سرد سال شایع شده و ابتلا به آن می تواند عواقبی ناگوار به همراه داشته باشد. در این میان باورهای غلط و خرافی متعددی در زمینه آنفولانزا وجود دارد که می تواند منجر به وخیم شدن شرایط بیمار شود.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت:یکی از دلایل افزایش مرگ و میر در کرونا ویروس به خاطر تحریک سیستم عصبی و اضطرابی است که به دنبال کرونا بر افراد وارد می‌شود.

عفونت‌های بیمارستانی همیشه از مهم‌ترین مشکلات نظام سلامت بوده و مقابله با آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. 

غلات پرفیبر ساخته شده از سبوس گندم در برنامه غذایی روزانه خود، یک راه ساده برای افزایش مصرف فیبر روزانه برای شما است.

بیماری پارکینسون علائم زیادی دارد که یکی از آن‌ها مشکلات چشمی است.

متخصص مغز و اعصاب درباره نوعی سندرم که منجر به حملات عصبی می‌شود توضیح داد.

سرخی چشم ممکن است یک علامت شایع کووید19 نباشد، اما یک علامت بالقوه است.

به گفته پزشکان، یک لیوان آب با عسل صبح به حفظ سلامت کمک می‌کند.

کنار آمدن با مشکلات شغلی گاهی اوقات بیش از حد سخت به ‌نظر می‌ رسد. استرسی که ما همراه خود به محل کار می‌بریم و حتی استرسی که در محل کار منتظر ماست، طغیان می‌ کند، سطح بهره ‌وری را کاهش داده و از لحاظ فیزیکی و روانی صدماتی به همراه دارد.

اگر می‌خواهید حافظه کوتاه مدت‌تان کارآمدتر و قوی‌تر باشد، توصیه‌هایی که در مطلب زیر آمده است را به کار ببرید.

سرطان ریه در بین خطرناک‌ترین انواع سرطان قرار دارد و تشخیص آن تا زمانیکه به سایر نقاط بدن گسترش نیابد، معمولاً دشوار است.

محققان دریافته اند که افراد با برخی گروه‌های خونی بیشتر در معرض خطر حمله و سکته قلبی قرار می‌گیرند.

کارشناس مسئول مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: با تشخیص به‌موقع می‌توان پوکی استخوان را مهار کرد.

تاریکی در زمستان باعث اختلال در خواب می‌شود، این اختلال به دلیل برهم خوردن سطح هورمونی در بدن به وجود می‌آید.


طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان