اخبار و مطالب پزشکی و سلامت

دوشنبه, 17 اردیبهشت 1403
دوشنبه, 17 اردیبهشت 1403
آرشیو بخش زیبایی

دوش گرفتن یا حمام رفتن روزانه واقعا به پوست و سلامت عمومی‌مان آسیب می‌رساند.

روغن نارگیل یک ماده خوب برای زیبایی است که می تواند برای موارد بی شماری - از جمله درمان های مراقبت از پوست و مو - استفاده شود. این یک ماده مرطوب‌کننده فوق‌العاده است که در بسیاری از محصولات زیبایی و روتین‌های مراقبت از پوست استفاده می‌شود و همچنین به تنهایی هم به خوبی عمل می‌کند.

یک مطالعه اخیر آلمانی نشان داد که پوست یک زن روی سینه، دست ها و بازوهای او تأثیر زیادی بر سن او دارد. به عبارت دیگر، فقط صورت شما نیست که باید نگران پیری خود باشید، بلکه پوست شما نیز هست.

شیشه های خاکستری و قهوه ای معمولا باعث تغییر رنگ های طبیعی نمی شوند اما شیشه های سبز رنگ های طبیعی را تغییر و باعث اختلال در دید رنگ ها می شود.

زخم بخشی از زندگی انسان است و برای همین جای زخم‌ها بسیار رایج هستند، اما زشتی و دردسرهای جای زخم را باید چاره کرد. برای همین راه‌هایی برای درمان - و پیشگیری - از بوجود آمدن جای زخم وجود دارد.

بوتاکس یکی از پدیده‌های پزشکی و بخصوص حیطه پزشکی زیبایی در دهه‌های اخیر است، آمپول معجزه‌گری که از یک سم خطرناک آمد و حالا پای ثابت بسیاری از مطب‌ها است، اما واقعا چقدر در مورد بوتاکس می‌دانید؟

به احتمال زیاد برایتان پیش آمده که خسته از حمام بیرون آمده و با موهای خیس خوابیده اید. این کار به موها صدمه می‌زند چون مو وقتی خیس است در شکننده‌ترین و ضعیف‌ترین حالت خود قرار دارد.

ناخن های بلند این روزها یکی از ترندهای اصلی حوزه زیبایی در فضای مجازی است سلبریتی‌ها هم بر این مورد به عنوان یکی از فاکتورهای زیبایی تاکید دارند و طبیعی است که دنبال کننده‌های این افراد هم تحت تاثیر این نوع نگاه قرار گیرند. اما حالا یک متخصص میکروب شناسی و زیست شناس هشدار می دهد که این روند ممکن است با خطراتی جدی برای سلامتی همراه باشد.

این ترکیب کاربردی به‌ ویژه برای آکنه‌ های التهابی که با برجستگی‌ های قرمز رنگ حاوی چرک مانند پاپول‌ها، پوستول ها، ندول ها و کیست‌ ها مشخص می‌شوند، به خوبی عمل می‌ کند.

اگر می خواهید موهایتان سریعتر رشد کنند و نمی دانید چه کاری باید انجام دهید، با ما همراه باشید! شاید تنها کاری که باید انجام دهید این باشد که رژیم غذایی خود را تغییر دهید. در بسیاری از موارد، غذایی که می خوریم، هر آنچه را که برای حل مشکلات کوچک نیاز داریم، در اختیار ما قرار می دهد. نگاهی به این 9 ماده غذایی ضروری برای تقویت رشد مو بیندازید!

به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان: نتایج پژوهش‌های جدید نشان داده که روش‌های آسان تری برای کمک به کاهش ریزش مو وجود دارد.

افراد از دست خود بسیار استفاده می کنند و آنها را در معرض آفتاب، آب، محرک ها و آلرژن ها قرار می دهند. این موارد می توانند منجر به آسیب و کنده شدن پوست شود. برای برخی پوست در نتیجه خشکی کنده می شود. این مورد می تواند در نتیجه برخی از بیماری های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس نیز رخ دهد که ناراحت کننده است و زندگی روزمره فرد را مختل می کند.

ریزش مو یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد در طول زندگی آن را به نوعی تجربه می‌کنند.

کرم‌های خانگی می‌توانند شادابی را به پوست شما هدیه کنند.

یک متخصص پوست و مو با اشاره به اینکه ریزش مو علت های متعددی دارد، گفت: در کنار علت های خارجی یا علت های موقتی که باعث ریزش مو می شود، ریزش موی ارثی هم وجود دارد.

متخصص طب سنتی گفت:شستن صورت با گلاب باعث جلوگیری از چروک پوست می شود.

خشکی پوست می تواند در اثر عوامل مختلفی از جمله کمبود آب بدن، افزایش سن، تغییرات فصلی، آلرژی و کمبود ریز مغذی ها مثل کمبود املاح، مواد معدنی و ویتامین برای پوست ایجاد شود.

رزماری (Rosmarinus officinalis) یک گیاه همیشه سبز کوچک از خانواده نعناع است. گیاهانی مانند اسطوخودوس، ریحان، مورد سبز و مریم گلی نیز از همین خانواده هستند.

خوردن به اندازه شکلات تلخ می تواند خواص شیرینی برای ما به همراه داشته باشد.

ریزش مو علت های متفاوتی دارد که بعضی از آن‌ها به نوع زندگی و غذا خوردن ما بر می‌گردد.

محققان می‌گویند کافئین موجود در قهوه می‌تواند مانع از ریزش مو شده و به رشد آن کمک کند.

آنتی اکسیدان‌های موجود در آب کدو تنبل به التهاب پوست و همچنین مشکلاتی مانند درمان گزش و جای نیش حشرات کمک می‌کند.

با شروع فصول سرد سال باید مراقبت‌های پوستی خود را هم سازگار با آب و هوای این فصل کنید تا پوستتان بی آب نشود.

دستورالعمل‌های زیادی وجود دارد که کمک می‌کند تا از پوستتان بهتر مراقبت کنید.

استفاده از ماسک نشاسته و روغن زیتون باعث افزایش سرعت رشد مو می‌شود، زیرا حاوی روغن زیتون و ویتامین A است و برای تحریک گردش خون و تقویت فولیکول‌های مو مؤثر است.

سالمندان با خوردن برخی نوشیدنی ها می توانند از مشکلاتی مانند بروز چین و چروک و... تا حدودی پیشگیری کنند.

خواص روغن اکالیپتوس برای پوست و مو متعدد است، از جمله کاهش شوره سر و بهبود جوش صورت؛ علاوه بر این روغن اکالیپتوس فواید بسیاری برای سلامتی دارد.

یک متخصص ارتوپد در قزوین گفت: بیماری پوستی دوپویترن که امکان ابتلا به آن در  سن بالای ۵۰ سال بیشتر است،درمان ندارد.

یک متخصص طب سنتی گفت: شیره انگور سرشار از آنتی اکسیدان است که در پیشگیری از پیری زود رس پوست موثر خواهد بود.

اخیراً یک تصویراز میکروب‌هایی که زبان را می‌پوشانند گرفته شده است. از تصویربرداری طیفی فلورسانس برای بررسی سازمان حدود ۲۰ میلیارد میکروب روی زبان استفاده شده است.


طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان