اخبار و مطالب پزشکی و سلامت

یکشنبه, 30 اردیبهشت 1403
یکشنبه, 30 اردیبهشت 1403

محققان دریافته اند که افراد با برخی گروه‌های خونی بیشتر در معرض خطر حمله و سکته قلبی قرار می‌گیرند.

به گزارش گیلان سلامت، محققان دریافته اند که افراد با گروه خونیA،B و AB ممکن است بیشتر در معرض خطر حمله قلبی قرار بگیرند.

تحقیقات نشان داده که سکته، رابطه خاصی با نوع گروه‌های خونی افراد دارد و نوع خون افراد می‌تواند احتمال سکته را افزایش یا کاهش دهد.

محققان با انجام مطالعاتی روی ده‌ها هزار زن و مرد در طول مدت ۲۰ تا ۲۶ سال متوجه رابطه عجیبی بین گروه خونی یک فرد و احتمال ابتلای او به سکته مغزی شدند. محققان دریافته اند که افراد با گروه خونی A، B و AB ممکن است در معرض خطر بیشتری از حوادث قلبی - عروقی - به خصوص حمله قلبی و سکته مغزی - نسبت به افراد با انواع خونی o باشند. یافته‌های آن‌ها نشان می‌دهد که متخصصان مراقبت‌های بهداشتی باید در هنگام ارزیابی ریسک قلبی - عروقی گروه خونی فرد را در نظر بگیرند.

افرادی که گروه خونی AB داشتند  ۲۶ درصد بیشتر از دارندگان گروه خونی O به دلیل سکته و حملات قلبی و مغزی در بیمارستان بستری شده بودند.

زنانی که گروه خونی B داشتند، ۱۵ درصد بیشتر از زنانی با شرایط مشابه در گروه خونی O سکته را تجربه کردند. این در حالی است که این رابطه در مردانی که گروه خونی B داشتند دیده نشد؛ به جای آن زنان و مردانی که گروه خونی A داشتند نسبت به گروه‌های خونی دیگر در معرض خطر سکته نبودند.

محققان اخیراً نتایج خود را در مورد نارسایی قلب ۲۰۱۷ و در جلسه سالانه انجمن قلب اروپایی در پاریس، فرانسه، ارائه کردند. مرکز کنترل و پیش گیری از بیماری‌ها (cdc) گزارش می‌دهد که در حدود ۷۳۵.۰۰۰ نفر در ایالات متحده یک حمله قلبی یا سکته مغزی دارند.

گروه خونی غیر از O خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را بیشتر ۹ درصد بیشتر می‌کند؛ یک تیم با انجام یک فراتحلیل از مطالعاتی گروه خونی و بروز حوادث قلبی - عروقی نتایج را درباره حمله قلبی، بیماری قلبی، نارسایی قلبی، و نارسایی قلبی - عروقی گزارش کردند.

افرادی که در گروه خونی فاکتورر O نداشتند، ۲.۵ درصد (۱۷.۴۴) مشکلات قلب عروقی را تجربه کرده بودند و افرادی در گروه خونی شان یک فاکتور O داشتند، ۲.۳ درصد مشکلات قلب عروقی را تجربه کرده بودند .

توضیحات نشان می‌دهد که نداشتن فاکتور O در گروه خونی، کل ریسک حوادث عروق کرونری به ویژه سکته قلبی را ۹ درصد افزایش می‌دهد و احتمال وقوع حوادث قلبی - عروقی به ویژه انفارکتوس قلبی ۹ درصد افزایش پیدا می کند.

علاوه بر این، محققان اشاره می‌کنند که افراد با گروه‌های خونی غیر o به ویژه آن‌هایی که دارای گروه خونی A هستند، کلسترول بالاتری دارند که عامل خطر شناخته شده برای سلامت ضعیف قلبی و عروقی است با این حال تحقیقات بیشتری برای تعیین علل دقیق افزایش خطر قلبی - عروقی در افراد مبتلا به نوع غیر خونی O ضروری است.

منبع: بهداشت نیوز

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان