یکشنبه, 24 تیر 1403

کارشناس تغذیه و رژیم درمانی دانشکده علوم پزشکی گراش، خودداری از پر خوری و مصرف تنقلات، ورزش کردن، اجتناب از زیاد روی در مصرف خرما، استفاده بیشتر از سبزیجات و خودداری از مصرف سرخ کردنی ها را توصیه هایی برای کاهش وزن در ماه رمضان عنوان کرد.

به گزارش گیلان سلامت، کارشناس تغذیه و رژیم درمانی دانشکده علوم پزشکی گراش، خودداری از پر خوری و مصرف تنقلات، ‍ورزش کردن،اجتناب از زیاد روی در مصرف خرما،استفاده بیشتر از سبزیجات و خودداری از مصرف سرخ کردنی ها را توصیه هایی برای کاهش وزن در ماه رمضان عنوان کرد.

خودداری از پر خوری و مصرف تنقلات:

در فاصله افطار تا سحر از خوردن تنقلات خودداری کنید تا معده به هنگام صرف سحری به طور کامل خالی و آماده غذای سحر باشد.

ورزش کردن:

به منظور سوزاندن کالری باید ورزش کنید،بهترین زمان برای ورزش پس از افطار است.

اجتناب از زیاد روی در مصرف خرما:

خرما بیشترین ذخیره قند و کالری را دارد، هر عدد خرما متوسط،حاوی ۲۰کیلوکالری است.

استفاده بیشتر از سبزیجات:

سبزیجات ،ویتامین و آب مورد نیاز بدن را تامین میکند و کالری کمتری دارد.

خودداری از مصرف سرخ کردنی ها:

هر قاشق غذاخوری روغن, هر نوع روغنی باشد, حاوی ۹۰ کیلو کالری است.

منبع: بهداشت نیوز

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان