اخبار و مطالب پزشکی و سلامت

سه شنبه, 04 اردیبهشت 1403
سه شنبه, 04 اردیبهشت 1403

به نظر می‌رسد کرونا آرام گرفته است و شاید جدی‌ترین دغدغه بشر در ماه‌های پیش شدت و حدت کمتری یافته است، اما متخصصان همچنان هشدارها و توصیه‌هایی برای مقابله با این دشمن موذی برای شما دارند

به گزارش گیلان سلامت دکتر لارا نیومن مدیر بخش عفونی بیمارستان لنوکس هیل می‌گوید:« به نظر می‌رسد نسبت به قبل وضعیت خیلی بهتری داریم. جدا از افزایش تعدادواکسینه شده‌ها، و کاهش شدت بیماری، من همچنین از این که می‌دانم وارد ماه‌های گرم‌تر سال می‌شویم که برای رویدادها و فعالیت‌های خارج از منزل مساعدتر است، احساس راحتی می‌کنم. ما می‌دانیم که تهویه نقش زیادی در انتقال ویروس ایفا می‌کند، و هرچه بیشتر بتوانیم درها و پنجره‌ها را باز کنیم و ساعت‌های بیشتری را در خارج از منزل داشته باشیم، احتمال انتقال ویروس و بخصوص و superspreader (احتمال انتقال به صورت بسیار بالا) کمتر است. من فکر می‌کنم که ما باید به دقت وضعیت بیماری کووید 19 را زیر نظر داشته باشیم تا ببینیم ویروس دقیقاً چگونه بر کشور تأثیر می‌گذارد، اما به احتمال زیاد تجربه ما در چند ماه بعدی بیشتر شبیه یک حالت تعادل باشد تا افزایش شدید. اما در مورد ماه‌های سردتر سال واقعا فکر می کنم آینده ما به اقداماتی که در حال حاضر انجام می دهیم بستگی دارد.»

دکتر سونجا شوینگ رئیس مرکز طب پیشگیری کالیفرنیا هم درخصوص مقابله با کووید می‌گوید:«علاوه بر انجام واکسیناسیون و دریافت دوز بوستر واکسن، راه‌های دیگری هم وجود دارد که افراد می‌توانند به طور بالقوه از طریق سبک زندگی سالم و مکمل‌های غذایی از خود در مقابل بیماری‌ها محافظت کنند. برخی از توصیه‌های کلیدی عبارتند از :

داشتن یک رژیم غذایی کامل سرشار از پروتئین های مغذی، و تا آنجا که ممکن است سبزیجات مختلف در طی روز مصرف شوند

کاهش یا اجتناب از قند و شکر و بخصوص قند و شکر پنهان که می تواند به کاهش خطر التهاب در بدن و بهینه سازی عملکرد سیستم ایمنی کمک کند

داشتن خواب کافی و همین طور انجام برنامه های ورزشی سالم نیز می تواند به تعدیل التهاب و عملکرد سیستم ایمنی کمک کند

نوشیدن آب و مایعات به میزان کافی، هیدراتاسیون کافی نیز برای عملکرد مطلوب و بهبودی از بیماری مهم است. سعی کنید روزانه حداقل ½ اونس وزن بدن خود آب بنوشید.(یعنی فرد 90 کیلویی حدودا 2.7 لیتر، یا فرد 80 کیلویی حدودا 2.4 لیتر)، اگر در حین ورزش حسابی عرق می کنید یا زیاد کافئین می نوشید، باید مقداری به این میزان اضافه کنید.

اما از نظر ویتامین‌ها و مکمل‌ها: از نقطه نظر مکمل های غذایی، مکمل های زیادی وجود دارند که می توانند به تعدیل مسیرهای التهابی مختلف در بدن کمک کنند و به جلوگیری از ابتلا یا کاهش شدت بیماری کمک کنند، برخی از این موارد عبارتند از:

ویتامین سی

ویتامین  D(سطح هدف خون حدود 50-60)

ویتامین A  (روغن کبد ماهی منبع خوبی از ویتامین D و ویتامین A است)

گلوتاتیون و پیش ساز آن NAC

کورکومین (که در زردچوبه وجود دارد)

روی

منیزیم

ملاتونین


منبع: سلامت نیوز


طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان