یکشنبه, 13 خرداد 1403

برای پیشگیری از ابتلا به آنفولانزای فصلی در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی باید به تقویت سیستم ایمنی بپردازیم

به گزارش اختصاصی خبرنگار گیلان سلامت، برنامه غذایی باید بتواند طیف وسیعی از آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی را تامین کند و همچنین متنوع، متعال و متناسب با هر فرد باشد که در مصاحبه با فاطمه جهان آبادی، رژیم درمانگر و مشاور تغذیه، توصیه های تغذیه ای برای پیشگیری از آنفولانزای فصلی مورد بررسی قرار گرفت.

جهان آبادی در پاسخ به این سوال که برای پیشگیری از آنفولانزای فصلی باید چه غذاهایی بیشتر مصرف کنیم گفت: باید یک برنامه غذایی داشته باشیم که شامل انواع مختلف میوه ها، سبزیجات، غلات کامل و سبوس دار، لبنیات کم چرب و پروبیوتیک ، گوشت های بدون چربی، لبنیات کم چرب و پروبیوتیک و چربی های مفید از جمله مغزیجات و دانه ها باشد.
مشاور تغذیه ادامه داد: با نوشیدن آب و مایعات کافی در طول روز باید از دهیدراته شدن بدن جلوگیری کنیم.
وی افزود:‌ باید از خوردن غذاهای فرآوری شده ، نوشیدنی های شیرین شده، شیرینی‌جات، فست فود ها، غذاهای پرچرب، مصرف بیش از اندازه ی نوشیدنی های کافئین دار که می‌توانند باعث دهیدراته شدن بدن شوند، پرهیز شود.
جهان آبادی در خصوص استفاده از مکمل ها در کنار مصرف مواد غذایی گفت: اگر برنامه غذایی متنوع و متعادل باشد پس جای نگرانی نیست و فقط با مصرف هفتگی ۱ عدد مولتی ویتامین مینرال می‌توانیم کمبود بدن را جبران کنیم در غیر این صورت باید با رژیم درمانگر و متخصص تغذیه در این جهت مشورت شود.

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان